kolagen vely

Ideálna výživa pre športovkyne? Spoznaj výživový doplnok, ktorý ti pomôže dosiahnuť všetky ciele.


Byť športovkyňou, či už profesionálnou alebo rekreačnou, si vyžaduje psychickú a fyzickú silu. Športová aktivita je najmä je o udržiavaní alebo zlepšovaní tvojej úrovne výkonnosti a kondície. Aby si napredovala s ľahkosťou, je potrebné, aby si tvoje telo udržiavala v dobrom stave.

Aj keď každá žena sa športovaniu venuje z iného dôvodu, všetky túžia po dosiahnutí svojich vytýčených cieľov. Mnoho aktívnych dám si však stále neuvedomuje dôležitosť športového zotavenia, známeho aj ako „princíp zotavenia“ . Na tomto jave, si profesionálni športovci a kulturisti dávajú obzvlášť záležať, rekreační športovci ho však zvyknú zanedbávať.

Čo je „športové zotavenie“?

Aby si si mohla dopriať intenzívny tréning a cvičenie, tvoje telo potrebuje aj čas na zotavenie. Nielenže ti tento postup pomôže profitovať z tréningu, ale tiež zníži riziko zranenia. Zlepšenie výkonnosti organizmu navyše skutočne nastáva až v období zotavenia. Dôvodom je, že intenzívne cvičenie vystaví tvoje telo stresu. Telo sa potom tomuto stresu prispôsobí, aby ho nabudúce zvládlo. Aby sa však telo prispôsobilo, potrebuje sa najskôr zotaviť.

Napríklad vzpieranie spôsobuje veľa veľmi malých trhlín vo svalových vláknach; telo potom opraví toto poškodenie a pridá nejaké extra vlákna, aby sa nabudúce mohlo lepšie vyrovnať so stresom. Takto funguje budovanie svalov. Aby sa však napravilo poškodenie svalov, telo potrebuje odpočinok, inak nemôže držať krok s poškodením a nakoniec dôjde k zraneniu.

Intenzívne cvičenie môže zaťažiť celý tvoj pohybový aparát, čo má za následok svalovú bolestivosť a zápaly v spojivových tkanivách. Ak budeš v tomto stave pokračovať v intenzívnom cvičení, riskuješ zranenie a taktiež zníženú úroveň výkonu. Regenerácia je preto nevyhnutnou súčasťou tréningu.

kolagen vely


Aké sú najdôležitejšie faktory pre optimalizáciu športovej regenerácie?

Spánok

Počas spánku sa tvoje telo regeneruje a „opravuje“. Presnejšie povedané, počas hlbokého spánku telo produkuje ľudský rastový hormón (HGH), ktorý sa používa na opravu poškodeného tkaniva. Športová regenerácia je práve o „opravách a dopĺňaní“ tkanív, takže je nevyhnutné, aby si počas obdobia zotavovania mala dostatočný spánok.

Relaxácia

Ďalším dôležitým faktorom športovej regenerácie je relaxácia. Intenzívne cvičenie je v podstate forma fyzického stresu, ktorý spôsobuje zápaly v rôznych častiach tela. Použitie relaxačných techník ti môže pomôcť znížiť tento zápal, a tým ti pomôcť aj rýchlejšie sa zotaviť.

Relaxom môže byť čokoľvek, od návštevy kúpeľov a príjemnej masáže alebo posedenia v záhrade s dobrou knihou počas slnečného dňa alebo horúceho kúpeľa s krásnymi vôňami a upokojujúcou hudbou.

Rýchlejšia regenerácia vďaka kolagénu

Intenzívny tréning a športová aktivita ovplyvňuje budovanie tvojich svalov a fyzickej sily. Cvičenie môže však dať tvojmu pohybovému aparátu zabrať, najmä narušením integrity tkanív chrupaviek a znížením flexibility kĺbov. Tušila si, že kolagénové peptidy obsiahnuté vo výživových doplnkoch môžu pomôcť tvojmu organizmu zotaviť sa po tréningu oveľa rýchlejšie?